پرسپولیس زلزله

نام: 80506_34ea3f547b9d144f15cebe3e23aed68d4d4346af.jpg نمایش: 11 اندازه: 39.8 کیلو بایت

بسیاری از استقلالی ها معتقدند شخصی مانند محمد رویانیان نباید در فوتبال حضور داشته باشد،زیرا اون یک نظامی است و جایش در فوتبال نیست.
آن ها معتقدند که محمد رویانیان از رانت های غیرورزشی استفاده میکند و برای پرسپولیس درآمد زایی میکند.
به این دوستان پیشنهاد میکنیم نگاهی به تاریخ باشگاه خود بندازند،مخصوصا به موسس باشگاه!
تیسمار پرویز خسروانی،جوانی از محلات که وضع مالی چندان خوبی نداشت و زمانی که دانشجو بود با ازدواج با یکی از دختران خاندان نعیمی،یکی از خاندان های بهایی سرشناس و بانفوذ در دربار پهلوی،خود را وارد دربار کرد و بخاطر خوش خدمتی هایش خیلی زود به عنوان سپهبد ارتقا یافت و چندی بعد به عنوان یکی از مقامات عالی رتبه ساواک!
او زمانی که دید تیم شاهین مرکز تجمع ورزشکاران انقلابی ست،این باشگاه را تعطیل کرد و تعدادی از ورزشکاران این باشگاه را به زندان فرستاد.
اما بازیکنان باشگاه شاهین،همگی باهم به باشگاه جدیدی با نام پرسپولیس که موسس آن بوکسور به نام آن زمان،عبده بود نقل مکان کردند و پرسپولیس تبدیل شد به محلی که ورزشکاران محبوب اکثریت ملت در آن حضور داشتند
پرویز خسروانی که وضع را چنین دید با دریافت مجوز از دربار،باشگاه تحت حمایت خود یعنی دوچرخه سواران را با تیم سرباز ادقام کرد و باشگاه جدیدی به نام تاج را تاسیس نمود و این باشگاه تبدیل شد به نماینده دربار و البته نقطه مقابل علاقه ملت،یعنی پرسپولیس
اما این تازه شروع ماجرا بود،ورود فردی مانند پرویز خسروانی به فوتبال مساوی شد با یکه تازی این فرد با زور اسلحه بر فضای ورزشی کشور
یکی از اقدامات جالب او دستور مستقیم به صدا و سیمای آریامهر برای آتش زدن فیلم دربی سال 52 که در آن تاج با 6 گل از پرسپولیس شکست خورد بود.
همچنین پس از این دربی پرویز خسروانی در رختکن حاضر شد و بازیکنان آن زمان تاج را به باد بدترین توهین ها گرفت که در نهایت این حرکت باعث قهر دسته جمعی بازیکنان این باشگاه شد.
سپهبد خسروانی سرانجام به دلیل اشتیاق زیاد به دسیسه و توطئه علیه سران رژیم با هدف جانشینی آن ها،توسط دربار از کار نظامی کنار گذاشته شد و به عنوان رئیس سازمان تربیت بندی منصوب شد اما دیری نپایید که با گزارش ساواک از قماربازی های او و ناصر گلسرخی و تلاش آن ها برای بدست آوردن سرمایه دربار،خسروانی از تمامی سمت ها برکنار شده و تا پایان عمر مدیریت باشگاه تاج را بر عهده گرفت و برای رقابت با پرسپولیس از هیچ کار ورزشی و غیرورزشی دریغ نکرد!
جالب اینجاست هواداران تیمی که خود زمانی با شیوه ژنرال فرانکو بر ورزش حکومت میکرده حالا دم از محکومیت ورود نظامی ها به فوتبال میزنند.
عجیب است مردمان این سرزمین همیشه سوزنی که باید به خودشان بزنند را فراموش میکنند!


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: